Dieta dla serca

Czy zastanawiałeś się kiedyś nad pracą swego serca? Jest to organ naszego ciała, który wymaga szczególnej uwagi. Zapewne jedząc różne zdrowe, albo niezdrowe rzeczy zastanawiałeś się jak to się odbija na wyglądzie figury. Jeżeli jesteś osoba pracującą nad swoim wyglądem to robiłeś to na pewno, albo nawet układałeś sobie diety. Rzadko jednak ktoś myśli nad tym, jaki wpływ to co jemy ma na nasze serce. Wbrew powszechnym przekonaniom nie trzeba zrezygnować z wielu smacznych dań do których jesteśmy przyzwyczajeni. Musimy jednak zadbać aby w tym co jemy znalazły się składniki, które wpłyną korzystnie na stan naszego serca.Przede wszystkim trzeba dopilnować tego, abyśmy często spożywali produkty, w których znajduje się błonnik. Będą to najczęściej warzywa, owoce, rośliny strączkowe, pieczywo pełnoziarniste, płatki, ryż i kasze. Naukowcy dowodzą, że brak błonnika w diecie może mieć gorsze efekty niż dieta oparta na tłuszczach i tłustych mięsach. Aby prawidłowo dostarczać do organizmu błonnik najlepiej spożywać ok. 25 gr na dzień. Dlatego lepiej od razu wprowadź w życie pewne zdrowe nawyki, takie jak jabłko po śniadaniu.





Dobrze byłoby ograniczyć picie kawy i czarnej herbaty, ponieważ oprócz substancji które pobudzą nas do życia zawierają też takie, które zadziałają szkodliwie. Dobrą alternatywą będzie zastąpienie ich zieloną herbatą – ma ona w sobie antyoksydanty, neutralizujące wolne rodniki. Ponadto doskonale zaspakaja pragnienie. Jest uniwersalna co do pór roku – zarówno schłodzona jak i gorąca smakuje wyśmienicie. Dodatkowym trikiem na zdrowsze serce będzie spożywanie różnych nasion i olejów zawierających tłuszcze nienasycone – znajdziemy je np. w oliwie z oliwek, migdałach, orzechach laskowych, włoskich i nerkowca. Tłuszcze nienasycone przyczyniają się do obniżania stężenia złego cholesterolu we krwi (LDL). Jedzenie czosnku może pomagać w zapobieganiu miażdżycy. Obniża on poziom tłuszczów we krwi i zawiera w sobie allicynę, hamującą skupianie się płytek krwi.