Dieta dla serca

Sól zwiększa ciśnienie krwi. Aby zmniejszyć poziom soli wystarczy urozmaicić swoją dietę w sporą ilość potasu. Ponadto sól sprawia, że naczynka krwionośne są sztywne i nie reagują aż tak dobrze na działanie hormonów zwężających ich światło. Gdzie więc znajdziemy potas? Możemy go kupić w aptece w formie suplementu. Według naukowców najlepiej jest spożywać dwa banany dziennie, są one naprawdę bogate w potas. Żadne suplementy ich jednak nie zastąpią, ponieważ w bananach dodatkowo obecny jest błonnik, który pomaga w przyswajaniu potasu.



Naprawdę warto jest dbać o zęby. Co one mają wspólnego z sercem? Na zębach i dziąsłach razem z osadem gromadzą się bakterie. Kiedy nasze dziąsła zaczynają chorować, to te bakterie dostają się do krwioobiegu, osadzając się na ścianach zastawek serca. W efekcie może tam wystąpić stan zapalny. Aby uniknąć przykrych konsekwencji najlepiej zadbać o stan naszego uzębienia. Dobrze jest szczotkować zęby dwa razy na dzień. Oprócz zwykłej szczoteczki na półce w łazience powinien zagościć płyn do płukania ust. Pozwoli on nie tylko systematycznie usuwać nadmiar bakterii w jamie ustnej, ale też doda nam świeżego oddechu.



W lekach produkowanych na nadciśnienie tętnicze obecny jest sok pomidorowy. Ma on w sobie niacynę i likopen – substancje rozluźniające tętnice. Badacze zalecają wypicie dziennej porcji 100ml soku pomidorowego, który pozwoli w ciągu kilku tygodni znacznie pomniejszyć ciśnienie krwi.